Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ |
1.1 Νεότερη και σύγχρονη Ελληνική Ιστορία (10 ECTS) |
HDN111 | Η γέννηση του Νέου Ελληνισμού | 2 |
HDN112 | Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 | 2 |
HDN113 | Οθωμανική Ιστορία | 2 |
HDN114 | Ιστορία του 19ου αιώνα | 1 |
HDN115 | Ελληνικό κράτος και κοινωνία τον 19ο και 20ό αιώνα | 2 |
1.2 Νεότερη και σύγχρονη ευρωπαϊκή Ιστορία (10 ECTS) |
HDN121 | Ιστορία της Μεσαιωνικής Δύσης | 1 |
HDN122 | Ευρωπαϊκή Ιστορία | 2 |
HDN123 | Η ιστορία της φτώχειας και των φτωχών στην Δυτική Ευρώπη | 2 |
HDN124 | Ένας πλανήτης σε κίνηση: κυριαρχία, σύνορα και μετακινήσεις πληθυσμών τη δεκαετία του 1940 | 1 |
HDN125 | Πόσο ελληνικός είναι ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος; Μία μεθοδολογική πρόταση | 1 |
HDN126 | Αμερικανική Ιστορία | 2 |
HDN127 | Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός και Ελληνική Επανάσταση | 1 |
1.3 Ιστορική έρευνα και πηγές της ιστορίας: μεθοδολογία ιστορικής και εκπαιδευτικής έρευνας – ερευνητική μελέτη με αρχειακό υλικό (10 ECTS) |
HDN131 | Αρχεία και Ιστορική Έρευνα: από την θεωρία στην πράξη | 2 |
HDN132 | Ιστορική έρευνα. Εκπαιδευτικά και Πολιτιστικά και Ιστορικά Αρχεία. Μεθοδολογικά ζητήματα Ιστορικής Έρευνας | 8 |
Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ |
2.1 Διεπιστημονικές προσεγγίσεις – Γραφές της Ιστορίας: Αρχαιολογία & Ιστορία, Λογοτεχνία & Ιστορία, Εικαστικές τέχνες και Ιστορία, Κινηματογράφος και Ιστορία (10 ECTS) |
HDN212 | Λογοτεχνία και Ιστορία | 3 |
HDN214 | Περιηγητισμός και ψηφιακή ιστορία: Η συλλογή Φινόπουλου – Μουσείο Μπενάκη | 1 |
2.2 Η Πληροφορική και η αξιοποίηση της ιστορική έρευνα: Στατιστική επεξεργασία των ιστορικών πληροφοριών -Βάσεις δεδομένων και ιστορική πληροφορία (10 ECTS) |
HDN222 | Βάσεις Δεδομένων. Ιστορικές βάσεις δεδομένων | 2 |
HDN223 | Τεχνητή νοημοσύνη στην Ιστορική Έρευνα | 3 |
2.3 Ψηφιακό περιβάλλον και Ιστορία: Μαθηματικά μοντέλα με τη χρήση νέων τεχνολογιών, Σημασιολογικός και Κοινωνικός Ιστός (Διαδίκτυο, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης) Πολυμέσα, Εικονικοί κόσμοι και Ιστορία κ.α. (10 ECTS) |
HDN231 | Αρχές ερευνητικής Μεθοδολογίας. Ερευνητικό πρόβλημα. Εφαρμογή ερευνητικής μεθοδολογίας σε συγκεκριμένη περίπτωση μελέτης - Εφαρμογή στατιστικής ανάλυσης | 4 |
HDN233 | Τα πολυμέσα και η δημιουργία διδακτικού υλικού | 2 |
HDN234 | Εισαγωγή στην νευροεπιστήμη. Παιδαγωγικές πρακτικές βασισμένες στην εκπαιδευτική νευροεπιστήμη | 4 |
Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ |
3.1 Σύγχρονες θεωρήσεις στη Διδασκαλία και στη μάθηση: σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης, ενεργητικές στρατηγικές διδασκαλίας – μάθησης και μεταγνώση, αποτελεσματική διδασκαλία και έρευνα. (5 ECTS) |
HDN311 | Σύγχρονες τάσεις στην Ιστορία και τη Μάθηση | 3 |
3.2 Η ιστορία ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης: Θεωρία και μεθοδολογία της Ιστοριογραφίας, Ιστορικές έννοιες, Σύγχρονες στρατηγικές της διδασκαλίας (πολυπροπρισματική θεώρηση, καλλιέργεια ιστορικής σκέψης) αξιοποίηση ιστορικών πηγών στη διδασκαλία, αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας κ.α. (15 ECTS) |
HDN321 | Σύγχρονες τάσεις στη Διδασκαλία και στη Μάθηση | 4 |
HDN322 | Τρέχουσες εξελίξεις στην Επιστημιολογία της Έρευνας, την Ιστοριογραφία και διδακτική της Ιστορίας. Σύζευξη, συνοδοιπορία ή χάσματα | 2 |
HDN323 | Η Ιστορία των ασθενειών και των ευγονικών ειδών | 3 |
HDN324 | Σύγχρονα προγράμματα σπουδών Ιστορίας. Μία συγκριτική προσέγγιση από διεθνή σκοπιά | 3 |
HDN325 | Οπτικός Γραμματισμός και Ιστορία. Η Ελληνική Επανάσταση και ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος μέσα από εικαστικά έργα | 3 |
3.3 Kαινοτόμες προσεγγίσεις στη Διδασκαλία της Ιστορίας με την αξιοποίηση των νεων τεχνολογιών: Διαδίκτυο και διδασκαλία της Ιστορίας, πολυμέσα και παραγωγή διδακτικού υλικού, κινηματογράφος και διδασκαλίας της Ιστορίας, Ψηφιακά Μουσεία και Διδασκαλία, Ψηφιακό παιχνίδι και ιστορία κ.α. (10 ECTS) |
HDN331 | Επι-σκέψεις Μουσείων: Κριτικές Διδακτικές Προσεγγίσεις | 4 |
HDN332 | Προφορική Ιστορία και νέες τεχνολογίες. Κριτική Προσέγγιση και εκπαιδευτική αξιοποίηση | 3 |
HDN333 | Ιστορικό Ντοκυμαντέρ και διδακτική αξιοποίηση | 3 |
Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ |
HDN400 | Διπλωματική εργασία | 30 |