Η ιστορία της φτώχειας και των φτωχών στην Δυτική Ευρώπη
Διδάσκοντες: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός: HDN123
Κατηγορία: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος: Σεμινάριο
Επίπεδο: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 2
Διδακτικές Μονάδες: 2
Ώρες Διδασκαλίας: 6
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να κατανοεί,
παρουσιάζει και αναλύει:
1. Την Επανάσταση του 1821 στο πλαίσιο της εμφάνισης των εθνικών επαναστατικών κινημάτων στη
μεταναπολεόντεια Ευρώπη
2. Τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς που προκάλεσε η Επανάσταση, καθώς και τη συγκρότηση
σύγχρονων κρατικών δομών.
Περιεχόμενο (Syllabus):
Το μάθημα πραγματεύεται την πόλεμο της ελληνικής ανεξαρτησίας με βάση τις σύγχρονες
επιστημονικές προσεγγίσεις για το εθνικό φαινόμενο και την εμφάνιση των εθνικών κινημάτων. Υπό
το πρίσμα αυτό η ελληνική επανάσταση τοποθετείται στο πλαίσιο των μεγάλων κοινωνικοπολιτικών
και εθνικών επαναστάσεων στην Ευρώπη και την Αμερική στα τέλη του 18ου και τις αρχές του 19ου
αιώνα και αντιμετωπίζεται ως καταλύτης κοινωνικών, πολιτικών και ιδεολογικών ανακατατάξεων
και μεγάλης κλίμακας αλλαγών που χαρακτηρίζουν τη μετάβαση της ελληνικής κοινωνίας από την
Παράδοση στη Νεωτερικότητα.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
- Aλιβιζάτος, N., Oι πολιτικοί θεσμοί σε κρίση. Όψεις της ελληνικής εμπειρίας. 1922-1974, Aθήνα, Θεμέλιο, 1983.
- Βαξεβάνογλου Α., Οι Έλληνες κεφαλαιούχοι 1900-1940 : κοινωνική και οικονομική προσέγγιση, Αθήνα, Θεμέλιο, 1994.
- Γιαννουλόπουλος, Γ., O μεταπολεμικός κόσμος: ελληνική και ευρωπαϊκή ιστορία (1945-1963), Aθήνα, Παπαζήσης, 1992.
- Πιζάνιας Π., Οι φτωχοί των πόλεων: η τεχνογνωσία της επιβίωσης στην Ελλάδα το μεσοπόλεμο, Αθήνα, Θεμέλιο, 1993.
- Τσοτσορός Σ., Συγκρότηση του βιομηχανικού κεφαλαίου στην Ελλάδα, 1898-1939, Αθήνα, ΜΙΕΤ 1993.
- Tσουκαλάς, K., Kράτος, κοινωνία, εργασία στη μεταπολεμική Eλλάδα, Aθήνα, Θεμέλιο, 1986.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Διάλεξη και συζήτηση με
τους φοιτητές
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία, εξ αποστάσεως με τους φοιτητές
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
Γραπτή εργασίας με προθεσμία παράδοσης.
Επιστροφή