Μαθήματα
gr  pdf.png  Περιγράμματα Μαθημάτων
Mέγεθος: 3.7 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF
Ενημέρωση: 22-10-2024

Αρχές ερευνητικής Μεθοδολογίας. Ερευνητικό πρόβλημα. Εφαρμογή ερευνητικής μεθοδολογίας σε συγκεκριμένη περίπτωση μελέτης - Εφαρμογή στατιστικής ανάλυσης


Διδάσκοντες: Βλάμος Παναγιώτης
Κωδικός: HDN231
Κατηγορία: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος: Σεμινάριο
Επίπεδο: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 4
Διδακτικές Μονάδες: 2
Ώρες Διδασκαλίας: 6
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να: Α) περιγράφουν τις αρχές ερευνητικής μεθοδολογίας Β) προσδιορίζουν ερευνητικά προβλήματα Γ) εφαρμόζουν ερευνητική μεθοδολογία σε συγκεκριμένη περίπτωση μελέτης Δ) πραγματοποιούν στατιστική ανάλυση

Περιεχόμενο (Syllabus):
Αρχές ερευνητικής μεθοδολογίας.Ορισμός και στόχοι της έρευνας. Βασική και εφαρμοσμένη έρευνα. Ζητήματα δεοντολογίας στην έρευνα. Τα ερευνητικά προβλήματα και ο τρόπος αντιμετώπισής τους. Η διαμόρφωσητων ερευνητικών προβλημάτων. Φάσεις και χαρακτηριστικά της ερευνητικής διαδικασίας.Σχεδιασμός και εφαρμογή της ερευνητικής διαδικασίας. Υποθέσεις και ερευνητικά ερωτήματα. Ποσοτική έρευνα. Τύποι δεδομένων. Διαδικασία συλλογής μετρήσεων. Εγκυρότητα και αξιοπιστία μετρήσεων. Δειγματοληψία. Ερωτηματολόγια. Κλίμακες. Ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων. Η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στην ποσοτική έρευνα.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Chalikias, M., Lalou, P., & Manolesou, A. (2015). Μεθοδολογία έρευνας και εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS [Laboratory Guide]. Kallipos, Open Academic Editions. http://hdl.handle.net/11419/5075

Ρούσσος, Π., & Τσαούσης,Ι. (2020). Στατιστική Εφαρμοσμένη στις Κοινωνικές Επιστήμες με τη Χρήση του SPSS και του R, Εκδόσεις: Gutenberg

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Educational Researcher (ER), SAGE Journals (https://journals.sagepub.com/description/EDR
The History Education Research Journal (HERJ), UCL Press (https://www.uclpress.co.uk/pages/history-education-research-journal)

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις 
Άσκηση Πεδίου 
Εκπόνηση μελέτης 
Συγγραφή εργασίας

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην επικοινωνία με τους φοιτητές
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά

Μέθοδοι αξιολόγησης: Διαμορφωτική. Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά.


Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας