Μαθήματα
gr  pdf.png  Περιγράμματα Μαθημάτων
Mέγεθος: 3.7 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF
Ενημέρωση: 22-10-2024

Εισαγωγή στην νευροεπιστήμη. Παιδαγωγικές πρακτικές βασισμένες στην εκπαιδευτική νευροεπιστήμη


Διδάσκοντες: Δουκάκης Σπυρίδων
Κωδικός: HDN234
Κατηγορία: Ειδίκευσης
Τύπος: Σεμινάριο
Επίπεδο: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 4
Διδακτικές Μονάδες: 2
Ώρες Διδασκαλίας: 6
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται: Α) να εξηγούν το ρόλο της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης στη διδασκαλία και τη μάθηση Β) να παραθέτουν τις αρχές της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης στη διδασκαλία και τη μάθηση Γ) να οργανώνουν διδασκαλίες και αξιολογήσεις σύμφωνα με τις αρχές της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης Δ) να αναγνωρίζουν ψηφιακές τεχνολογίες που συνδράμουν στη συλλογή και ερμηνεία νευροφυσιολογικών ευρημάτων
Περιεχόμενο (Syllabus):
Οι φοιτητές εισάγονται στην έννοια της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης και ακολουθεί η ανάλυση των αρχών της σύμφωνα με τα νευροεπιστημονικά ευρήματα από τη χρήση μη παρεμβατικών φορητών και φορετών τεχνολογιών νευροφυσιολογικών μετρήσεων. Ακολούθως, προσδιορίζεται ο τρόπος ένταξης των αρχών της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης στη διδακτική πράξη, μέσω του σχεδιασμού κατάλληλων παρεμβάσεων και δραστηριοτήτων. Τέλος, αναδεικνύεται το πλαίσιο αξιολόγησης αυτών των παρεμβάσεων τόσο στο πλαίσιο της διδασκαλίας όσο και της μάθησης.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Triarchou, L. (2015). Νευροβιολογικές βάσεις στην εκπαίδευση. Kallipos, Open Academic Editions. http://hdl.handle.net/11419/5167

Δουκάκης, Σ. Βλάμος, Π. Μουντρίδου, Μ. &Νιάρη, Μ. (υπό έκδοση). Αειφορία, Αειφορία, Ανθρώπινη  Ευημερία και το Μέλλον της Εκπαίδευσης, Kallipos, Open Academic Editions.

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Doukakis, S., Alexopoulos, E. C., &Niari, M. (2021). Ο ρόλος της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης στη σύγχρονη (ομόχρονη) διαδικτυακή μάθηση. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 17(1), 168-183.

Mind, Brain, and Education (MBE), Wiley Online Library, https://onlinelibrary.wiley.com/journal/1751228x
 
Educational Neuroscience (EDN), SAGE Journals, https://journals.sagepub.com/home/edn

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις 
Εργαστηριακή Άσκηση 
Διαδραστική διδασκαλία 
Συγγραφή εργασίας / εργασιών

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
Θα γίνει χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά

Μέθοδοι αξιολόγησης: Διαμορφωτική με Γραπτή Εργασία και Έκθεση / Αναφορά


Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας