Το μάθημα Πληροφορική ΙΙ συστήνει στους/στις φοιτητές/τριες βασικές τεχνολογίες και ψηφιακά εργαλεία μέσω διαλέξεων και ασκήσεων στον υπολογιστή. Παρουσιάζεται κατά κύριο λόγο το πρόγραμμα λογιστικών φύλλων MS Excel, με στόχο οι φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με τη στατιστική ανάλυση και την οργάνωση δεδομένων για την εξαγωγή λεπτομερών και τεκμηριωμένων συμπερασμάτων. Παρουσιάζεται η δημιουργία, μορφοποίηση και διαχείριση υπολογιστικών φύλλων, η επεξεργασία και μορφοποίηση δεδομένων, κοινοί τύποι υπολογισμού και συναρτήσεις, ενώ οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν να δημιουργούν και να μορφοποιούν γραφήματα από δεδομένα που εξάγουν από το φύλλο εργασίας.
Πραγματοποιείται μια συνοπτική εισαγωγή στη βασική επεξεργασία εικόνας μέσω της χρήσης διαδικτυακής εφαρμογής επεξεργασίας εικόνας (Photopea). Στο μάθημα παρουσιάζονται και χρησιμοποιούνται επίσης διαδικτυακές εφαρμογές ελεύθερης πρόσβασης (Canva, Visme) για τη δημιουργία οπτικού υλικού, όπως παρουσιάσεων, γραφικών και εντύπων για την παρουσίαση και τη διδασκαλία ιστορικών δεδομένων.
Σε συνέχεια του μαθήματος Πληροφορική Ι, και το μάθημα Πληροφορική ΙΙΙ έχει ως σκοπό την εξοικείωση με βασικές τεχνολογίες και ψηφιακά εργαλεία που υποστηρίζουν τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Με την ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες στη χρήση υπολογιστικών φύλλων εργασίας MS Excel ως μεθόδου εξαγωγής συμπερασμάτων στα πλαίσια μιας ακαδημαϊκής έρευνας, και θα εξοικειωθούν με διαδικτυακές εφαρμογές για την οπτικοποίηση και διάχυση της έρευνας αυτής.
Αναλυτικότερα, ο σχεδιασμός της διδασκαλίας αποσκοπεί στα παρακάτω μαθησιακά αποτελέσματα:
Α) Γνωσιακά:
Οι φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν το MS Excel και θα μπορούν να δημιουργούν, μορφοποιούν και επεξεργάζονται υπολογιστικά φύλλα για την ανάλυση δεδομένων. Θα μάθουν να χρησιμοποιούν διαδικτυακές εφαρμογές για τη δημιουργία οπτικών παρουσιάσεων, γραφικών (πχ infographics, timeline graphics) και εντύπων που υποστηρίζουν την παρουσίαση ιστορικών δεδομένων.
Β) Κατανόηση:
Θα κατανοήσουν τη χρησιμότητα των ψηφιακών εργαλείων στην ανάλυση και παρουσίαση ιστορικών δεδομένων.
Γ) Εφαρμογή:
Θα είναι σε θέση να αναλύουν και παρουσιάζουν ιστορικά δεδομένα με σαφή και κατανοητό τρόπο, χρησιμοποιώντας χρησιμοποιούν υπολογιστικά φύλλα για την οργάνωση και ανάλυση δεδομένων, και διαδικτυακές εφαρμογές για τη δημιουργία οπτικών αναπαραστάσεων.
Δ) Ανάλυση:
Θα ενισχύσουν την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης και παρουσίασης ιστορικών δεδομένων.
E) Σύνθεση:
Θα ενσωματώνουν ψηφιακές μεθόδους και τεχνικές στην επιστημονική τους έρευνα.
ΣΤ) Αξιολόγηση:
Στο πλαίσιο της διατήρησης επαφής των ιστορικών με τα κατά καιρούς διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί/ες να αξιολογούν τα ψηφιακά εργαλεία που διατίθενται, και να κρίνουν ποια εξ αυτών μπορούν να συμβάλουν αποδοτικά στο έργο τους,
Διδακτικές Ενότητες ανά εβδομάδα:
1η: Εισαγωγή στο πρόγραμμα λογιστικών φύλλων MS Excel, περιβάλλον και βασικές λειτουργίες, δημιουργία και αποθήκευση βιβλίων εργασίας - ασκήσεις
2η: Διαχείριση φύλλων εργασίας και περιήγηση σε αυτά, προσαρμογές διεπαφής, εμφάνιση/ απόκρυψη γραμμών εργαλείων, μεγέθυνση/ σμίκρυνση, σταθεροποίηση/ αποσταθεροποίηση περιοχών φύλλου εργασίας, ρύθμιση βασικών επιλογών της εφαρμογής, χρήση λειτουργιών βοήθειας – ασκήσεις
3η: Εισαγωγή και επεξεργασία δεδομένων, κειμένου, αριθμών, ημερομηνιών. Διόρθωση, απαλοιφή. Λειτουργία αυτόματης συμπλήρωσης δεδομένων, εύρεση και αντικατάσταση, ταξινόμηση αύξουσα, φθίνουσα - ασκήσεις
4η: Επεξεργασία δεδομένων, διαχείριση κελιών, μετακίνηση, αντιγραφή περιεχομένου κελιών στο ίδιο ή σε διαφορετικό φύλλο εργασίας, τύποι επικόλλησης. Εισαγωγή, διαγραφή κελιού, περιοχής κελιών, γραμμών, στηλών - ασκήσεις
5η: Μορφοποίηση δεδομένων και φύλλου εργασίας, αλλαγή ύψους γραμμών, πλάτους στηλών, αυτόματη προσαρμογή στα δεδομένα, μορφοποίηση κελιών, αναδίπλωση, στοίχιση, προσανατολισμός περιεχομένων, περίγραμμα και σκίαση κελιών, αντιγραφή μορφοποίησης και εφαρμογή αυτόματης μορφοποίησης με κανόνες - ασκήσεις
6η: Τύποι και συναρτήσεις, σχετική και απόλυτη αναφορά κελιού σε τύπους ή συναρτήσεις, τύποι υπολογισμού που δεν καλούν συναρτήσεις, δημιουργία τύπου υπολογισμού με αριθμητικά δεδομένα και πράξεις – ασκήσεις
7η: Τύποι υπολογισμού που χρησιμοποιούν συναρτήσεις, χρήση συναρτήσεων που υπολογίζουν άθροισμα, μέσο όρο, μέγιστο, ελάχιστο, μέτρηση πλήθους, στρογγυλοποίηση - ασκήσεις
8η: Δημιουργία τύπου λήψης απόφασης με χρήση λογικής συνάρτησης (IF) και δημιουργία συνάρτησης αναζήτησης (VLOOKUP) – ασκήσεις
9η: Δημιουργία γραφημάτων από δεδομένα του φύλλου εργασίας, τροποποίηση και μορφοποίησή τους. Εκτύπωση φύλλου εργασίας ή περιοχής του – ασκήσεις
10η: Ψηφιακά αρχεία εικόνας, εισαγωγή στη βασική επεξεργασία εικόνας, χρήση διαδικτυακής εφαρμογής επεξεργασίας εικόνας (Photopea), τύποι αρχείων εικόνας και σχέση τους με καλές πρακτικές ψηφιοποίησης - ασκήσεις
11η: Διαδικτυακές εφαρμογές (Canva, Visme) για τη δημιουργία παρουσιάσεων, γραφικών, infographics, timeline graphics και εντύπων, εγγραφή στην πλατφόρμα, περιήγηση σε διεπαφή και λειτουργίες, ασκήσεις με δημιουργία οπτικού υλικού πάνω σε ένα θέμα.
12η: Ασκήσεις δημιουργίας οπτικού υλικού με χρήση του Canva
13η: Ανασκόπηση της ύλης, επαναληπτικές ασκήσεις
P. Wewerka, Οδηγός του Ελληνικού Microsoft Office 2019, Αθήνα 2019
Αθήνα
J. Lambert, C. Frye, Ελληνικό Ms Office 2019 βήμα βήμα, Αθήνα 2020
Η διδασκαλία στο εργαστήριο συμπεριλαμβάνει διαλέξεις και ασκήσεις στον υπολογιστή.
Διδασκαλία: Διαλέξεις με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας open eclass
Εργαστηριακή εκπαίδευση: Ασκήσεις στον υπολογιστή, πρόσβαση σε διαδικτυακά διαθέσιμες ψηφιακές πλατφόρμες ελεύθερης πρόσβασης στο πλαίσιο του εργαστηρίου
Επικοινωνία με τους φοιτητές: πρόσωπο με πρόσωπο σε ώρες γραφείου, email, πλατφόρμα eclass
Γραπτές εξετάσεις στο Excel στο Εργαστήριο Πληροφορικής
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |