Ιόνιο Πανεπιστήμιο English facebook
Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

Tο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΡ.Ε.Κ.) (Educational Innovation Lab/EDI Lab) του Τμήματος Ιστορίας είναι ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Αριστείας του Ιονίου Πανεπιστημίου με θεματικό αντικείμενο τις «Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες». Εντάσσεται  οργανικά στο Τμήμα Ιστορίας και ερευνητικά στο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο του Ιονίου Πανεπιστημίου λειτουργώντας ως ένας δυναμικός κόμβος έρευνας - διεθνούς, εθνικής και τοπικής εμβέλειας, συνεργαζόμενο συστηματικά με το Διεθνές Δίκτυο Επιστημόνων για την Διδακτική της Ιστορίας (History Educators International Research Network-HEIRNET). Το Τμήμα Ιστορίας αποτελεί το μόνο αμιγώς Ιστορικό Τμήμα στον Ακαδημαϊκό Χάρτη της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης παρέχοντας μια στέρεα γενική επιστημονική κατάρτιση σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών αντικειμένων δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην επιστημονική κατάρτιση, μεθοδολογική σκέψη και γλωσσική υποδομή των αποφοίτων του, επικεντρωμένο στην ικανή διδακτική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών Ιστορίας στην ειδική Διδακτική της.

Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΡ.Ε.Κ.) (Educational Innovation Lab/EDI Lab) λειτουργεί  με  οργανωτική  δομή που περιλαμβάνει:

  • Την Επιστημονική Ομάδα Ερευνητικού Σχεδιασμού στην οποία συμμετέχουν Διδάσκοντες και Ερευνητές-διδάκτορες του Τμήματος Ιστορίας

  • Την Ομάδα Εφαρμοσμένης Ερευνητικής Δραστηριότητας στην οποία συμμετέχουν  πέραν των μελών  της προηγούμενης ερευνητικής ομάδας και  επιστημονικοί συνεργάτες , υποψήφιοι διδάκτορες, Μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές.

Στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΡ.Ε.Κ.) (Educational Innovation Lab/EDI Lab) εντάσσονται:

  • η ενίσχυση του παρεχόμενου προγράμματος  σπουδών Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας, αξιολογώντας τα ερευνητικά αποτελέσματα (μέσω ερευνητικών επιστημονικών μελετών στον φοιτητικό πληθυσμό)  και καταθέτοντας ολοκληρωμένες προτάσεις που ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις και τις πλέον σύγχρονες εφαρμοσμένες διδακτικές και ερευνητικές προσεγγίσεις, για την διαμόρφωση διδακτικών προσεγγίσεων υψηλής εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής ποιότητας για όλους τους φοιτητές.

  • η υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης στο πεδίο της Ιστορίας τόσο στο Τμήμα Ιστορίας όσο και στην ευρύτερη εκπαίδευση, υποστηρίζοντας τη δημιουργία και  χρήση ιστορικών παιχνιδιών τα οποία υλοποιούνται σε ψηφιακά περιβάλλοντα (ψηφιακό παιχνίδι ΒΥΡΩΝ για την Ελληνική Επανάσταση, δημιουργία ιστορικής αφήγησης στα πλαίσιο ενός μουσείου μέσω της κατασκευής ενός παιχνιδιού κτλ)

  • η σύνδεση του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας με την τοπική (περιφερειακή) σχολική κοινότητα, μέσω της κατάθεσης προτάσεων για συμμετοχή σε διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα καινοτόμων προσεγγίσεων της Διδακτικής της Ιστορίας(Erasmus+).

  • η μεθοδική και τεκμηριωμένη ιχνηλάτηση και αποτύπωση (μέσω επιστημονικών μελετών) των χαρακτηριστικών (κλίσεων, ενδιαφερόντων, επιλογών, στόχων κτλ) των φοιτητών και πτυχιούχων του Τμήματος Ιστορίας και του Ιονίου Πανεπιστημίου γενικότερα και η κατάθεση προτάσεων για την εναρμόνισή τους με τις σύγχρονες τάσεις της Ιστορικής Εκπαίδευσης παγκοσμίως (εκπαίδευση για την παγκόσμια πολιτειότητα, για την αειφόρο ανάπτυξη ως μέρος της κριτικής αναστοχαστικής μάθησης, πρακτικές της αναπτυξιακής εκπαίδευσης στην κατανόηση της διεθνούς ανάπτυξης και των παγκόσμιων ζητημάτων, ζητήματα εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών Ιστορίας κ.α.)

  • η πολύπλευρη και συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή στοιχείων (μέσω επιστημονικών μελετών) της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής εξέλιξης των αποφοίτων του Τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου στη αγορά εργασίας.

  • η μεθοδολογική θεμελίωση και η  πειραματική εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων του μαθήματος της Ιστορίας μέσω της αξιοποίησης του ιστορικού ντοκιμαντέρ και κινηματογραφικών ταινιών μυθοπλασίας (σε φοιτητικό και μαθητικό πληθυσμό) και αξιολόγησης των εφαρμογών μέσω επιστημονικών ερευνητικών μελετών.
Ενημέρωση: 25-05-2021
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Τρίτη 19-03-2024
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας