Το Εργαστήριο Πολιτικής Φιλοσοφίας και Ψηφιακών Τεχνολογιών (Ε.Π.Φ.Ψ.Τ.) στοχεύει στη διερεύνηση των σύγχρονων πολιτικών, ηθικών και φιλοσοφικών προκλήσεων που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση μεταξύ από τη μία της πολιτικής σκέψης και πράξης και από την άλλη των ψηφιακών τεχνολογιών. Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα διαμορφώνουν όλο και περισσότερο τις πολιτικές διαδικασίες, τις κοινωνικές δομές και τις ανθρώπινες σχέσεις, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για στοχασμό και ανάλυση πάνω στις θεμελιώδεις αρχές της πολιτικής φιλοσοφίας.
Το εργαστήριο προσφέρει ένα διεπιστημονικό πλαίσιο, όπου φοιτητές και ερευνητές μπορούν να εμβαθύνουν σε θέματα όπως η δημοκρατία στον ψηφιακό κόσμο, η φιλοσοφία του ψηφιακού, η δημοσιότητα και η ιδιωτικότητα στη σύγχρονη εποχή, η τεχνητή νοημοσύνη και οι πολιτικές-κοινωνικές της εφαρμογές, τα δικαιώματα στην ψηφιακή εποχή και η ηθική της ψηφιακής επικοινωνίας, η έννοια του πολίτη και του πολιτεύματος σήμερα, καθώς και η ύπαρξη πολιτικής δυνατότητας δράσης στις νέες ψηφιακές συνθήκες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εξέταση των πολιτικών και φιλοσοφικών θεμελίων των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και στην επανεξέταση των κλασικών πολιτικών θεωριών υπό το φως των νέων τεχνολογικών εξελίξεων. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τις επιπτώσεις της ψηφιακότητας στην πολιτική θεωρία και τη φιλοσοφία, καθώς και να προσφέρουμε ένα χώρο κριτικής σκέψης για τη διαμόρφωση νέων προσεγγίσεων στις πολιτικές και ηθικές προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου διοργανώνονται τακτικά σεμινάρια, διαλέξεις, (δι)ημερίδες και συνέδρια που φιλοξενούν πληθώρα ειδικών του χώρου, προσφέροντας διεπιστημονικές αναλύσεις και παρουσιάσεις προβληματικών που εμπίπτουν στις θεματικές του. Επιπλέον, υποστηρίζεται η χρήση ψηφιακών εργαλείων και μεθόδων για την ανάλυση και παρουσίαση φιλοσοφικών και πολιτικών ζητημάτων, προωθώντας έτσι την καινοτομία στην έρευνα.
Τέλος, το εργαστήριο είναι ανοιχτό για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του τμήματος όχι μόνο για μελέτη και ανάγνωση, αλλά και με δράσεις που έχουν ως στόχο να τις εισάγουν περισσότερο στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο, όπως για παράδειγμα ένα workshop για τη μεθοδολογία της έρευνας για μια εισαγωγή αλλά και βαθύτερη κατανόηση των ακαδημαϊκών δημοσιεύσεων και των επιστημονικών περιοδικών.