Περιγράμματα Μαθημάτων Οδηγού Σπουδών
Σύντομη Περιγραφή:
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η θεωρητική και εφαρμοσμένη παρουσίαση βασικών εννοιών, εργαλείων και μεθοδολογιών αναφορικά με τη διαχείριση δεδομένων και ψηφιακών πηγών για την έρευνα στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, με έμφαση στην Ιστορία. Στο μάθημα, μέσα από επιλεγμένα παραδείγματα, εξετάζονται οι τρόποι και οι μεθοδολογίες διάθεσης ποικίλων πόρων και ψηφιακών δεδομένων από διαφορετικούς οργανισμούς (ενδεικτικά Αρχεία, Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Διαχειριστές Οπτικοακουστικού πολιτιστικού περιεχομένου). Μέσα από τα παραδείγματα αναδεικνύεται η σημασία και οι δυνατότητες αξιοποίησής των πόρων αυτών στη σύγχρονη ερευνητική κι εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία εξοικείωσης με ανοιχτά λογισμικά διαχείρισης και οργάνωσης των ερευνητικών τους δεδομένων
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
Κυριάκη-Μάνεση, Δ., & Κουλούρης, Α. (2015). Διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου [Προπτυχιακό εγχειρίδιο]. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-771
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Διάλεξη του διδάσκοντα με χρήση ppt και παράλληλη συζήτηση με τους φοιτητές/τριες
Ερωτήσεις - ανατροφοδότηση και σύνοψη
Προετοιμασία κειμένων και ψηφιακών παραδειγμάτων και συζήτηση στην τάξη (κατά περίπτωση)
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών θα πραγματοποιηθεί κυρίως με γραπτή τελική εξέταση επί συγκεκριμένης ύλης από τη σχετική Βιβλιογραφία που θα περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύνθεσης και ανάπτυξης θέματος
Στην διάρκεια των μαθημάτων θα ανατίθενται στους/στις φοιτητές/τριες σύντομες παρουσιάσεις εργασιών (πρόοδοι) που θα αξιολογούνται στον τελικό βαθμό