Το μάθημα εστιάζει στην εκμάθηση της μεθοδολογίας της Προφορικής Ιστορίας με την παράλληλη αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών. Στην κατεύθυνση αυτή παρουσιάζονται οι απαρχές της, ως διακριτής ιστορικής μεθόδου και αναλύονται οι φάσεις από τις οποίες έχει διέλθει μέχρι τη σημερινή λεγόμενη ψηφιακή εποχή της προφορικής ιστορίας. Παράλληλα, αναλύονται διεξοδικά όλα τα στάδια της διαδικασίας της συνέντευξης και της επεξεργασίας/τεκμηρίωσης της. Έμφαση δίνεται και στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα και εφαρμογές που βοηθούν τον ερευνητή της προφορικής ιστορίας.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος οι φοιτητές/οι φοιτήτριες θα πρέπει:
1η εβδομάδα: Εισαγωγή στην Προφορική Ιστορία
2η εβδομάδα: Η σημασία της μνήμης
3η εβδομάδα: Σχεδιασμός έρευνας Προφορικής Ιστορίας και προετοιμασία ερευνητών
4η εβδομάδα: Εξοπλισμός και προετοιμασία για τη συνέντευξη
5η εβδομάδα: Η συνέντευξη
6η εβδομάδα: Ζητήματα Δεοντολογίας στην Προφορική Ιστορία.
7η εβδομάδα: Μεταδεδομένα, ψηφιακή επεξεργασία και αποθήκευση προφορικών μαρτυριών
8η εβδομάδα: Τεκμηρίωση συνεντεύξεων
9η εβδομάδα: Η προφορική Ιστορία στην Εκπαίδευση
10η εβδομάδα: Η προφορική Ιστορία στα Μουσεία
11η εβδομάδα: Ψηφιακές Συλλογές προφορικών μαρτυριών
12η -13η εβδομάδα: Παρουσίαση τελικών εργασιών
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Lynn Abrams, Θεωρία Προφορικής Ιστορίας, μτφρ. Λουκάς Ρινόπουλος, Πλέθρον, Αθήνα 2014.
Paul Thompson, Φωνές από το παρελθόν: Προφορική Ιστορία, (Μετάφραση Ρ.B. Μπουσχότεν – Ν. Ποταμιάνος, Επιμέλεια: Κ. Μπάδα – Ρ.B.Μπουσχότεν), Πλέθρον, Αθήνα 2008.
Portelli A., Τι καθιστά την Προφορική Ιστορία διαφορετική; Ομιλία, Γραφή και Ανάμνηση, μτφρ. Βάσια Λέκκα, Πλέθρον, Αθήνα 2020.
Γκαζή Α. – Νάκου Ειρ. (επιμ.), Η Προφορική Ιστορία στα μουσεία και στην Εκπαίδευση, Νήσος, Αθήνα 2015.
Μπούσχοτεν Βαν Ρ. – Δαλκαβούκης, Β. – Καλλιμοπούλου, Ε. (επιμ.), Προφορική Ιστορία και αντι-αρχεία: Φωνές, εικόνες και τόποι, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος 2021.
Μπούσχοτεν Βαν Ρ., Οι προφορικές βιογραφικές αφηγήσεις ως πηγή επιστημονικής γνώσης: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος 2023.
Τσιώλης Γ., Ιστορίες ζωής και βιογραφικές αφηγήσεις. Η βιογραφική προσέγγιση στην κοινωνιολογική ποιοτική έρευνα, Κριτική, Αθήνα 2006.
.
Αξιοποίηση πολυτροπικού/ πολυμεσικού υλικού στη διδασκαλία, επικοινωνία και συντονισμός μελέτης και εκπόνησης εργασιών μέσω του e-class. Αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών αποθετηρίων και εφαρμογών.
Εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας.
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |