Σκοπός του μαθήματος είναι να έρθουν οι φοιτητές σε επαφή με τη γερμανική γλώσσα και να αποκτήσουν στοιχειώδη γλωσσομάθεια. Δίνεται έμφαση σε βασικά στοιχεία γραμματικής, συντακτικού και καθημερινού λεξιλογίου μέσα από κείμενα γενικού ενδιαφέροντος. Το αρχικό επίπεδο του μαθήματος προσαρμόζεται κάθε χρόνο σύμφωνα με την ήδη υπάρχουσα γνώση των πρωτοετών φοιτητών.
Γενικά τα μαθήματα της Γερμανικής Γλώσσας αποσκοπούν α) στην ανάπτυξη πνευματικών και κοινωνιογλωσσικών δεξιοτήτων που αποβλέπουν στην εποικοδομητική επικοινωνία μέσω της συστηματικής εξάσκησης στην ανταλλαγή μηνυμάτων και β) στη συνειδητοποίηση από πλευράς των φοιτητών των πολιτισμικών και πολιτιστικών εκείνων στοιχείων που χαρακτηρίζουν τους γερμανόφωνους λαούς και τις τυχόν διαφοροποιήσεις τους, ώστε να προβούν σε συγκριτική θεώρηση. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων απαιτείται η ανάπτυξη συγκεκριμένων επικοινωνιακών δεξιοτήτων, ήτοι: κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
Ειδικότερα, το μάθημα Γερμανικά Ι στοχεύει στη διδασκαλία / εκμάθηση βασικού καθημερινού λεξιλογίου και στη σωστή χρήση αυτού έχοντας λάβει υπόψη τόσο τη γλωσσολογική όσο και την κειμενική, στρατηγική και κοινωνικοπολιτισμική διάσταση της γερμανικής γλώσσας. Ταυτόχρονα οι φοιτητές διδάσκονται / μαθαίνουν τις πρώτες βασικές γνώσεις της γερμανικής γραμματικής και του συντακτικού. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του εξαμήνου οι φοιτητές θα είναι σε θέση να πραγματοποιούν βασικές καθημερινές συνδιαλλαγές στην ξένη γλώσσα έχοντας αποκτήσει δεξιότητες, όπως να χαιρετούν, να συστήνονται, να παίρνουν και να δίνουν πληροφορίες για τον τόπο και τον χρόνο, να μετρούν και να χρησιμοποιούν τους αριθμούς με διάφορους τρόπους, να μιλούν για τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους.
1η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
2η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
3η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
4η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
5η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
6η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
7η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
8η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
9η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
10η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
11η εβδομάδα: Κατανόηση και επεξεργασία σύντομων κειμένων σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, γραμματική και συντακτικό.
12η εβδομάδα: Επαναληπτικές ασκήσεις για εμπέδωση, κατανόηση κειμένων.
13η εβδομάδα: Επαναληπτικές ασκήσεις για εμπέδωση, κατανόηση κειμένων.
Σημ.: Ως βάση θεωρείται η μεμονωμένη διδακτική ενότητα, το αντικείμενο της οποίας είναι συνήθως ένα ή περισσότερα γραπτά ή ακουστικά κείμενα, τα οποία προσεγγίζονται με ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις εκάστοτε μαθησιακές ανάγκες της τάξης.
Ενδεικτικά προτείνονται ορισμένα εγχειρίδια: Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache, Kurs- und Übungsbuch, εκδ. Cornelsen,
Magnet A1, Deutsch für junge Lerner, εκδ. Klett,
Delfin, zweibändige Ausgabe, Teil 1, εκδ. Hueber,
Γερμανική Γραμματική και Συντακτικό, Σπ. Κουκίδης, εκδ. Praxis,
Motive A1-B1, DaF, εκδ. Klett,
σημειώσεις της Διδάσκουσας.
Τρόπος παράδοσης: πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση της επικοινωνιακής προσέγγισης και χρήση οπτικοακουστικών μέσων.
Γενικά, η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από τους ακόλουθους άξονες: διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο, μελέτη στο σπίτι, συγγραφή σύντομων ασκήσεων, εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές.
Γλώσσα αξιολόγησης: Γερμανική.
Μέθοδοι: Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ή/και Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίου ή/και προφορική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου.
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |