Περιγράφονται και αναλύονται τα δομικά στοιχεία και οι λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος ως οργανισμού τόσο στο μακρο-επίπεδο όσο και σε μικρο-επίπεδο. Πέρα από τη συζήτηση για τη διδασκαλία ως βασική μορφή επικοινωνίας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, γίνεται εκτενής αναφορά τόσο στην οργάνωση και διοίκηση του εκπαιδευτικού συστήματος όσο και στην παιδαγωγική σχέση, τη γλωσσική αλληλεπίδραση, το διδασκαλικό και το μαθητικό ρόλο.
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
1η εβδομάδα: Ιστορική προσέγγιση, επιστημολογική συγκρότηση και ανάλυση του επιστημονικού πεδίου των Επιστημών της Αγωγής. Οργάνωση έρευνας : ανίχνευση των αντιλήψεων και των γνώσεων των μαθητών για την εκπαίδευση και την Ιστορία
2η εβδομάδα: Η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης: από τα πρώτα βήματα στις σύγχρονες προσεγγίσεις. Ανθρωπολογία και εθνογραφία της εκπαίδευσης
3η εβδομάδα: Η εκπαίδευση ως σύστημα. Το σχολείο ως οργανισμός. Θεωρίες προσέγγισης του σχολείου ως οργανισμού. Οι λειτουργίες του σχολικού οργανισμού. Κριτική θεώρηση των λειτουργιών του εκπαιδευτικού συστήματος σήμερα.
4η εβδομάδα: Πρόσωπα και ιδέες στην ιστορία των επιστημών της Αγωγής-Κριτική παρουσίαση.
5η εβδομάδα: Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης: Θεωρίες οργάνωσης του σχολείου: από την κλασική στη συστημική προσέγγιση – Μοντέλα οργάνωσης – Εκπαιδευτικό Management .Η ελληνική πραγματικότητα και η διεθνής εμπειρία
6η-7η εβδομάδα: Οι βασικές αρχές της Γνωστικής Ψυχολογίας: πώς ο άνθρωπος μαθαίνει, αποκτά τη γνώση, αντιλαμβάνεται το παρελθόν και τη διάρκεια στο χρόνο. Συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη και σύνδεσή τους με την ιστορική ερμηνεία. Παράγοντες που επηρεάζουν/καθορίζουν τη διδασκαλία (ηλικία, φύλο, κοινωνικό περιβάλλον κ.λπ.).
8η εβδομάδα:. Η Μάθηση . Γνωστικές, Μορφολογικές και Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης.Μαθησιακές Δυσκολίες : ανίχνευση και παιδαγωγική αντιμετώπιση
9η εβδομάδα: Διαχείριση σχολικής τάξης Θέματα «τάξης» και «αταξίας» στη σχολική τάξη – Ο ρόλος των κινήτρων . Μορφές διδασκαλίας: από τη δασκαλοκεντρική στη διαλεκτική και την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
10η εβδομάδα: Θεωρία και πράξη της αξιολόγησης στην εκπαίδευση: Αξιολόγηση, εκπαιδευτικό σύστημα και κοινωνικός έλεγχος. Είδη αξιολόγησης. Αξιολόγηση του μαθητή. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού
11η εβδομάδα: Εκπαίδευση και Ετερότητα - Zητήματα Διαπολιτισμικής παιδαγωγικής.
12η-13η εβδομάδα: Παρουσίαση και συζήτηση της μεθοδολογίας και των αποτελεσμάτων της έρευνας - Παρουσίαση εργασιών των φοιτητών - αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση των εργασιών
Blackledge D. - Hunt B. (2000), Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Fischer L. (2006), Κοινωνιολογία του Σχολείου, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Αγγελάκος Κ. (επιμ), (2010), Πρόσωπα, Ιδέες και Θέματα στις επιστήμες της Αγωγής, Αθήνα: Κέδρος.
Cohen, L. & Manion, L. (2000), Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Vygotsky, L. S. (1998), Σκέψη και Γλώσσα, Αθήνα: Γνώση.
Γκότοβος Α. (2002), Εκπαίδευση και Ετερότητα- Ζητήματα διαπολιτισμικής παιδαγωγικής, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Bransford J.D. (επιμ.), (2012), Πώς μαθαίνει ο άνθρωπος, Αθήνα: Κέδρος.
Eggen P., (2017), Εκπαιδευτική ψυχολογία, Νέοι ορίζοντες στη μάθηση και τη διδασκαλία, Αθήνα: Κριτική.
Διαλέξεις, παρουσιάσεις, διαλογική συζήτηση, εργασία ατομικά και σε ομάδες
Στόχος: η αυτενέργεια, η ανάπτυξη συνεργατικών ικανοτήτων, η ενίσχυση των δομικών στοιχείων της κριτικής σκέψης (λογικός συλλογισμός, μεταγνώση).
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Γραπτή εξέταση, συγγραφή εργασιών , προφορική και ψηφιακή παρουσίαση εργασιών.
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |